کبیر عکاسان کویر
بهترین عبادت ها ،عبادت پنهان است. حضرت علی (ع)
ورود اعضا:

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 43
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 43
بازدید ماه : 43
بازدید کل : 84600
تعداد مطالب : 73
تعداد نظرات : 2
تعداد آنلاین : 1

Alternative content


 

تبدیل آیفون به اسکنر سه بعدی

امروزه اپلیکیشن های فراوانی برای اسمارت فون ها یافت می شود که آنها را تبدیل به یک اسکنر جیبی ساده و کارآمد کند. اما اگر به دنبال یک اسکنر با رزولوشن بالا و یا سه بعدی جیبی باشید چه باید کرد؟

PhoneScope 3D در واقع یک ذره بین ویژه برای اسکن سه بعدی با کیفیت بالا است که می تواند برای طیف بزرگ کاربران، از محققان و کاراگاهان جنایی تا انیمیشن سازان CGI، مفید و کاربردی باشد.

 

 

 

این گجت کوچک با لنز ماکرو خود می تواند تصاویری ۵ برابر بزرگتر از دوربین آیفون معمولی تهیه کند. برای اتصال این لنز به آیفون کلیپ ویژه ای طراحی شده که علاوه بر نگه داری لنز، از نور LED برای روشن کردن سوژه عکاسی بهره می برد. این کلیپ به گونه ای طراحی شده که کمترین دید را داشته باشد و همچنین به راحتی روی بدنه آیفون سوار شود. این کلیپ از جنس آهن ضدزنگ پولیش خورده ساخته شده و لنز هم از جنس آلومینیوم آنودیزه ویژه صنایع هوایی است.

لنز مستقیما بر روی شیئ مورد اسکن قرار گرفته و آن را با رزولوشن قابل قبولی اسکن می کند. آنگاه با انتقال نتایج به کامپیوتر و استفاده از برنامه ویژه ای، می توان تصاویر را به صورت سه بعدی چاپ کرد.

از کاربران بالقوه این محصول می توان متخصصان پوست و کاراگاهان جنایی را نام برد که به آنها اجازه ثبت، بررسی و دسته بندی بهتر اطلاعات به صورت تصویری را می دهد. همچنین به دلیل ساختار ساده و کارکرد راحت این گجت، اسکن سه بعدی با کیفیت بالا می تواند به یک سرگرمی هم تبدیل شود.

صاحبان این ایده می گویند آنها از زمان عرضه اولین آیفون توسط اپل، چنین طرحی را در نظر داشتند و به دنبال ساخت این محصول بودند. اما این پروژه به دلیل کمبود سرمایه و پیدا نکردن سرمایه گذار مناسب چندین بار دچار تعلیق و تعطیلی شده است. قابل ذکر است که نرم افزار ویژه تبدیل و چاپ سه بعدی این گجت فعلا تنها برای کامپیوترهای ویندوزی عرضه شده است و احتمالا تا می یا آوریل ۲۰۱۳ خبری از نسخه ویژه OS X آن نخواهد بود.

افراد علاقه مند می توانند از هم اکنون این ابزار جالب را پیش خرید کنند و در مارس ۲۰۱۳ منتظر تحویل باشند.


 


ادامه مطلب
نوشته شده در تاريخ 28 / 9 / 1391برچسب:, توسط milad
تمامی حقوق این وبلاگ محفوظ است | طراحی :